|
Post by Lizor on Jul 28, 2014 19:18:41 GMT 1
Dit RPG is gebaseerd op het spel Weerwolven van Wakkerdam. Iedereen krijgt een rol/kaart toegestuurd via pb zodra je je hebt aangemeld. Niemand mag weten wat je rol is, want dan is het hele idee eraf. (Dit geld echter niet voor de weerwolven, die mogen met elkaar overleggen). Zodra je je rol gekregen hebt mag je het lijstje in gaan vullen, natuurlijk mag je een beetje bluffen en in je rol schrijven dat je moordlustig bent, terwijl je gewoon een burger bent om andere op het verkeerde pad te brengen, maar je mag onder geen beding uit je rol omschrijving laten merken wat je echt bent. Voor ieder ander ben je een doodnormale burger, of je nou een heks of een weerwolf bent. Ik ben de spelleider en ik zorg ervoor dat alles goed verloopt, ik speel dus zelf geen rol in het verhaal. Zodra alle rollen zijn ingevuld gaan we beginnen. Het is gewoon een normaal dorpje (rond 1800) en iedereen gaat zijn gangetje. Ondertussen wordt er afgeteld naar de volle maan, dit zijn vier dagen in het echte leven. Als het volle maan is wordt het spel onderbroken en dan doet iedere "speciale rol" zijn ding. (Zie uitleg rollen). Uiteindelijk zijn er dus mensen vermoord uit het dorp en wordt er een dorpsvergadering gehouden waarbij er gestemd wordt wie de weerwolf is. Deze wordt vermoord en het spel gaat weer verder en zo door. Als je vermoord wordt doe je dus niet meer mee, maar aangezien dit spel op een gegeven moment afgelopen is, begint het na een hele tijd weer opnieuw! Dus wees niet getreurd als je vermoord wordt, dat hoort er nou eenmaal bij. Rollen• Dmitriy Kozlov [25] - Christopher• Penelope Frianae Klastiars [23] - Anomia• Pien van Bragt [7] - Chantilly• Parker Leon Dorin [38] - Inermis Cupido • Pipkin Yukka [50] - Lazulis• Alix Magnus [15] - Mmertens• Felix Gabriel Westerberg [24] - Tolkien• West Romach [16] - Vuraangreg• Josef De Bruyne [25] - ProudOfUs • Rafael [29] - Kodaline • Ashlynn Grace van Wessex [17] - xLenox• Thanos DuRhalis [21] - Fairytalest• Evanna Castle [29] - VladiFerr [Burgemeester]• Nina Aimée Ndiaye Osei [6] - Lizor • Natalia Kristine Debrey [21] - Romy• Jonathan "Jace" Smits [21] - SkyeRegels- Als je vals speelt op wat voor een manier dan ook, dan lig je eruit. - Er zit geen minimum aan je post, maar probeer een fatsoenlijke post te schrijven. - OCC tussen ([{*- enz. - Relatie's mogen natuurlijk. - 16+ is toegestaan. - Niemand buitensluiten. - Alleen je eigen personage besturen. - Geen ruzies, tenzij het in de RPG zelf is. - Maximaal één personage. - Nieuwe topics worden aangemaakt door mij. - Naamveranderingen door geven a.u.b. - De gewone huisregels van Quizlet gelden ook hier gewoon. Story
|
|
|
Post by Lizor on Jul 28, 2014 19:18:49 GMT 1
Begin Het is maandagochtend in het dorpje Wakkerdam. De mannen gaan aan het werk, de vrouwen gaan eerst naar de markt om eten te halen en houden zich de rest van de dag bezig met het huishouden en theedrinken met hun buurvrouwen en de kinderen spelen in de smalle straten van wakkerdam de meest uiteenlopende spellen met elkaar. Iedereen in Wakkerdam speelt zijn eigen rol. Vanaf vandaag mag er gestemd worden op de nieuwe burgemeester van het dorpje. Ik zou graag van Cupido willen weten - via een privé bericht - welke twee inwoners van het dorp voor het leven aan elkaar verbonden zullen worden.
Stemmen.
Als er kleine rollen nodig zijn om even te spelen, ik doe het graag, want dan heb ik ook iets te doen ^^
|
|
|
Post by Kodaline on Jul 28, 2014 19:25:53 GMT 1
[Ik reageer hopelijk snel. Maar ik weet niet of t lukt]
|
|
|
Post by Chantilly on Jul 28, 2014 19:57:32 GMT 1
[Je mag Pien's bff Nina spelen?]
Pien Dwalend door de straten van Wakkerdam liep ik rond. Het is nog vroeg. Soms zie ik mannen lopen op weg naar hun werk. Die mannen zien me niet, want ik verstop me voor hen. Want als ze me zien, gaan ze vragen stellen. Dan vragen ze. Pien, wat doe je alleen op straat? Pien, waar is je vader? Heeft Rafael je helemaal alleen gelaten? Zorgt hij niet goed voor je? Ik ging in een zijstraatje bij het plein zitten. Misschien kon ik over een paar uur naar Nina toe, mijn beste vriendinnetje. Een paar mannen liepen naar het café. Was het niet te vroeg om al naar het café te gaan? Of ze werkten er. Of het waren inbrekers. Ik giechelde kort. Inbrekers op een klaarlichte dag? Het was geen sprookje. Na een tijdje had ik genoeg gezien op het plein en rende ik naar het bos. Voorzichtig liep ik het bos in, de modder ontwijkend. Ik keek goed uit voor mijn donkere schoentjes die precies bij mijn lievelingsjurkje kleurde. Ik ging tegen een boom aanzitten en luisterde naar de dieren die wakker werden en de vogels die vrolijk floten.
|
|
|
Post by Lizor on Jul 28, 2014 20:17:27 GMT 1
[Chantilly is goed (:]
Nina Aimée Ndiaye Osei Ik rek me uit en kijk om me heen. De zon is nog maar net op, maar ik ben al klaarwakker zoals elke ochtend. Zachtjes kruip ik uit bed en verruil ik mijn lichtblauwe nachtjapon voor mijn rode jurkje. Ik kam mijn haren en glimlach naar mijn spiegelbeeld. Mijn rode jurkje steekt prachtig af bij mijn donkere huid. Stilletje sluip ik mijn kamer uit. Iedereen in het huis slaapt nog en als ze erachter komen dat ik weer alleen de straat op ga, vermoord mijn moeder me. Papa is al onderweg naar zijn werk, gelukkig weet ik welke route ik loop en hoe ik hem kan ontwijken, want ik wil hem niet tegenkomen terwijl ik weg probeer te sneaken en al helemaal niet rond dit tijdstip. Zodra ik de deur achter me gesloten heb, zet ik de pas erin. Ik probeer zoveel mogelijk de mensen op straat te ontwijken en ongezien naar het bos te komen. Pien en ik hebben onze vaste plek in het bos waar we vrijwel altijd te vinden zijn. Zodra ik daar aan kom, zie ik Pien al zitten. 'Goedemorgen!' giechel ik opgewekt. Ik plof naast Pien op de grond, zonder aandacht te besteden aan mijn nieuwe jurk die ik eigenlijk schoon zou moeten houden.
|
|
|
Post by Christopher on Jul 28, 2014 20:24:03 GMT 1
[Kan ik nu gewoon posten of moet ik wachten tot de volgende scene kan beginnen ofzo? o: ]
|
|
|
Post by Lizor on Jul 28, 2014 20:26:52 GMT 1
[Kan ik nu gewoon posten of moet ik wachten tot de volgende scene kan beginnen ofzo? o: ] Je kan gewoon posten ^^
|
|
|
Post by Christopher on Jul 28, 2014 20:30:07 GMT 1
[Klein probleempje, degene van wie het restaurant was waar Dmitriy zou werken doet niet meer mee. Is het oké als Dmitriy gewoon een beetje iedereen helpt? Hij is toch niet iemand voor een vaste baan.]
|
|
|
Post by Lizor on Jul 28, 2014 20:32:55 GMT 1
[Klein probleempje, degene van wie het restaurant was waar Dmitriy zou werken doet niet meer mee. Is het oké als Dmitriy gewoon een beetje iedereen helpt? Hij is toch niet iemand voor een vaste baan.] [Ja is goed hoor (: en ik was helemaal vergeten dat die nu ook allemaal wegvallen, maar goed het is niet anders.]
|
|
|
Post by Christopher on Jul 28, 2014 20:48:56 GMT 1
[Oké, mooi! En klopt. Jammer dat er ineens zoveel mensen weg zijn. ): Volgende keer beter! Also, als het niet goed is dat ik in de derde persoon schrijf, roep het dan maar! Dan pas ik het aan.]
Dmitriy Kozlov In tegenstelling tot de meeste mensen, was hij echt een ochtend persoon. Hij hield van de frisse, vochtige lucht en de met mist bedekte horizon. Hij stond daarom ook altijd graag vroeg op. Het was voor hem een soort herinnering dat elke dag vol nieuwe kansen zat. Tegen de tijd dat de rest van de mannen naar hun werk gingen en de deuren van de winkels zich openden, had hij vaak al een rondje door het bos gerend. Vandaag was ook zo'n dag. Dmitriy had net schone kleding aangedaan en beliep met een stralend gezicht te straten van Wakkerdam. Pas onderweg bedacht hij zich waar hij nu langs zou gaan. Meestal ging hij elke dag alle winkels en mensen die hij kende wel even af, en deze aanvaarden zijn hulp meestal met beide handen. Als hij niet zo onvoorwaardelijk vrolijk was geweest, hadden ze hem waarschijnlijk allang weggestuurd. Maar nu was iedereen meestal blij hem te zien. Op de mensen die makkelijk geïntimideerd waren door hem na dan. Hij zou eerst maar eens naar de bakker, Parker, gaan, waarvan hij wist dat die al vroeg open ging. Ook al was de man zelf sterk en lang genoeg, hij probeerde toch altijd een centje bij te dragen. Met zijn eigen bouw kon hij dan ook vaak goed helpen. Wel tegen een kleine vergoeding, natuurlijk, wat meestal wat te eten inhield. Meer had hij niet nodig. Eenmaal aangekomen bij het gebouw waarin Parker zich gevestigd had, rook hij de warme, verleidelijke geur van vers gebakken brood al. Hij snoof eens diep in. In plaats dan door de voordeur naar binnen te gaan, liep hij achterom en klopte luid op de deur. "Hey, iemand thuis?" vroeg hij. Zijn zware Russische accent maakte zijn luide stem duidelijk herkenbaar.
|
|
|
Post by Mmertens on Jul 28, 2014 21:16:14 GMT 1
Alix Magnus "Opstaan, Alix!", klonk er door mijn kamer. Ik gaapte en rekte me uit. Ik deed mijn slaapkleed uit en trok een kleedje aan. Sinds ik bij de groenteman hielp, moest ik altijd vroeg opstaan. Dat was geen probleem, ik was een echt ochtendmens. Ik liep de trap af en ging naar de keuken. Daar zag ik wie ik het minste wou zien: die houthakker, Thanos. Het was een vreemde kerel, en dat had ik ook tegen mijn vrienden verteld. Blijkbaar hadden zij dat ook verder verteld, want Thanos staarde me de laatste tijd boos aan. "Goedemorgen", zei ik haastig en ik liep snel naar de eetkamer. Daar nam ik snel een appel en ik ging de deur uit. Het was vandaag markt, dus ik zou hard moeten werken. Ik beet in mijn appel en na vijf minuten stappen was ik er. "Alix, eindelijk!", riep mijn baas. Wat was het toch een zeurpiet! "Goedemorgen!", groette ik en ik pakte een krat om het naar de markt te dragen. "Je bent vijf minuten te laat. Nog één keer en je bent ontslagen."
|
|
|
Post by Vuraangreg on Jul 28, 2014 21:52:16 GMT 1
West Romach Een nieuwe ochtend, een nieuwe dag, en altijd hetzelfde. Dat waren de gedachten waar West iedere ochtend mee wakker werd. Omdat de dagen die hij beleefde meestal dezelfde routine hadden die hem licht begonnen te vervelen. Nou ja, zo was het leven nu eenmaal voor hem op dit moment: een herhaling. Niet dat hij er veel belang aan hechtte. Als het te saai werd, zou hij gewoon weer weggaan, zoals de eerste keer. Zijn spullen stonden al klaar, mocht hij de drang voelen om te vertrekken. Plus, dat zorgde ook voor dat kleine beetje drama in zijn leven. Zou hij gaan vandaag, zou hij niet gaan? En iedere dag verbaasde West zichzelf door te blijven in Wakkerdam. Hij liep nog redelijk vroeg de deur uit, richting de akkers bij hun dorpje, waar hij werkte. Ja, hij was een tiener, maar dat betekende niet dat hij geen geld wilde verdienen en het was makkelijk om een baantje te nemen waar hij al ervaring mee had: boerenknecht. Nooit gedacht dat dat ooit eens van pas zou komen, dacht hij en hij liep de andere inwoners voorbij. Hierbij jogde hij doorheen het ganse dorp – toevallig lagen de velden aan de andere kant van het dorp – en gaf hij iedereen die naar hem keek en die hij zelf ook opmerkte een brede glimlach. Eens hij bij de akkers aangekomen was, groette hij zijn baas en ging meteen bij hem aan de slag.
|
|
|
Post by Lizor on Jul 29, 2014 4:47:08 GMT 1
Het RPG gaat echter gewoon door op op maandagochtend, alleen de volle maan verandert elke dag.
|
|
|
Post by VladiFerr on Jul 29, 2014 8:26:58 GMT 1
[MT] {Wow... Zie opeens dat Seline niet meer in het spel zit... Echt stom dat mensen stoppen..} Evanna Castle.
Het was een prachtige maandagochtend en de vogels floten. Het raam stond open en het zonlicht stroomde binnen. Voorzichtig opende ik mijn ogen en moest een paar keer knipperen om aan het licht te wennen. Lichte stof deeltjes hingen in de zonnestralen. Geluiden van de markt waren te horen en dat was ook niet zo gek. Samen met Winona, mijn kat, woonde ik aan het plein in een best mooi huis. Van de buitenkant was het oud met bakstenen die hier en daar raar verschoven waren. Van binnen was het prachtig. Rustige kleuren waren overal en het lichtgroene was vaak terug te vinden als versieringen op de muren. In dit huis had ik twee slaapkamers, een keuken, een badkamer, een eetkamer en twee balkons. Het was het prachtige leven. Ik stond op en besloot naar de markt te gaan voor wat ontbijt. Ik kleedde me om en droeg een simpele jurk. Vervolgens friste ik me wat op, greep de rietenmand en liep naar buiten. Gelijk kwam ik op het plein uit en de geuren stroomde binnen. Ik zette er flink de pas in en ging als eerst naar de groentes en het fruit.
Na een tijdje had ik alles en had ik alles naar huis gebracht. Nu kon het echte werk beginnen. Ik liep door naar de bibliotheek en pakte de sleutel die om mijn nek hing en opende de deur. De deur liet ik ook open staan zodat niemand het gevoel meer zou hebben dat hij niet gewild was in mijn bieb. Vervolgens gooide ik al de ramen open om een beetje te luchten en daarna rende ik naar boven. De bieb had twee verdiepingen en had daarbij dus twee trappen. Ik greep me vast aan een ladder die vastzat met wieltjes aan de boekenplanken en ging als een speer naar mijn gewenste sectie. Ik remde op tijd af en kwam met een kleine plof weer op de grond. Met mijn vinger ging ik langs de boeken en zachtjes mompelde ik. Vervolgens greep ik een dik boek uit de kast en ging zitten op de grond. Het was af en toe moeilijk te lezen, want de letters waren vrij oud, maar als ik misschien burgemeester zou worden dan wou ik alles weten over de weerwolven. Ik zuchtte terwijl ik naar het plaatje van het zwarte beest staarde.
|
|
|
Post by Chantilly on Jul 29, 2014 10:31:02 GMT 1
Pien Fluitend komen de vogels op de boomstam tegenover me zitten. Twee roodborstjes, wist ik. Ik glimlach en kijk naar wat ze doen. Ze genieten van de zonnestralen die op hun lijfje vallen. Ik zit net in de schaduw, ik houd niet zo van de zon. Soms, als hij niet in mijn ogen schijnt. Ik heb nu geen hoed bij om de zon tegen te houden, dus blijf ik lekker in de schaduw. De roodborstjes vliegen weg, er komt dus iets of iemand aan. Ik kijk om en zie Nina naar me toe lopen. 'Goedemorgen!' giechelt Nina opgewekt. Ze ploft naast me op de grond. Haar rode jurk is nu hoogstwaarschijnlijk vies geworden, maar daar besteed Nina geen aandacht aan. 'Goedemorgen Nina, alles goed?' vraag ik. 'Heeft iemand je gezien terwijl je wegsloop?' informeer ik verder. Ik ken Nina door en door, dus weet ik dat ze 's ochtends net als ik wegsluipt uit huis. Iedereen vindt ons te jong om alleen op pad te gaan, maar ze hebben niet door hoe slim wij zijn. Wij dwalen al rond in de straten van Wakkerdam sinds we net konden lopen, en kennen alles dus op ons duimpje.
|
|